V naší zemi žije obrovská spousta fanoušků herní série The Sims, ne každý však zná člověka, který za tímto fenoménem stojí, a bez něhož by simíci vůbec neexistovali. Will Wright, americký vývojář počítačových her, je mužem, jenž celou hru vymyslel a uvedl ji na svět. Vybudoval simulátor života, zcela nový herní žánr.
Will Wright se narodil 20. ledna 1960 v Atlantě, hlavním městě amerického státu Georgia. Jak jsem uvedl v článku „Historie The Sims, aneb jak to všechno začalo a pokračovalo“, jeho prvním herním počinem byla v roce 1984 hra Raid on Bungeling Bay, u které to vše tak nějak začalo.
Po úspěchu této hry založil Will Wright o dva roky později společně ještě s Jeffem Braunem společnost Maxis a začal pracovat na vývoji hry SimCity. V roce 1995 činil zisk této firmy 38 milionů dolarů. Za další dva roky se Wrightovo herní studio stalo součástí velké a známé společnosti Electronic Arts, a vývojáři začali intenzivně pracovat na The Sims.
Wright během svého života získal řadu ocenění. V roce 2001 mu byla udělena životní cena v oblasti vývoje her. O rok později se stal teprve pátou osobností, která byla uvedena do síně slávy Akademie interaktivních umění a věd. Roku 2007 přezval cenu Britské akademie filmu a televizního umění. Stal se tak prvním herním vývojářem s tímto oceněním.
Wright byl mimo to plátky Entertainment Weekly, Time, PC Gamer, Discover a GameSpy označen za jednu z nejvýznamnějších osobností v oblasti počítačových her. V lednu 2005 byl pro změnu oceněn časopisem PC Magazine za svou celoživotní práci.
Hry vyvíjeny Willem Wrightem
- Raid on Bungeling Bay (1984)
- SimCity (1989)
- SimEarth (1990)
- SimAnt (1991)
- SimLife (1992)
- SimCity 2000 (1993)
- SimFarm (1993)
- SimCopter (1996)
- The Sims (2000)
- Sid Meier’s SimGolf (2002)
- The Sims Online (2002)
- The Sims 2 (2004)
- Spore Creature Creator (2008)
- Spore (2008)
- Spore: Creepy & Cute (2008)
- Spore: Galactic Adventures (2009)
- The: Sims 3 (2009)
Zdroj: wikipedia.org